تبلیغات X
سفارش بک لینک
آموزش ارز دیجیتال
ابزار تادیومی
خرید بک لینک قوی
صرافی ارز دیجیتال
خرید تتر
فایل گپ
بیگ بلاگ
خدمات سئو سایت
چاپ ساک دستی پارچه ای
چاپخانه قزوین
استارتاپ
خرید ملک در دبی
آموزش خلبانی
دانلود فارسی ساز بازی ها
چاپ عکس و تابلو های دکوراتیو
طراحی سایت در قزوین
چاپ ماهان
شرکت تولید کننده ساندویچ پانل
ساندویچ پانل سردخانه
ساندویچ پانل کلین روم
دزدگیر هایکویژن
دزدگیر هایکویژن
هوش مصنوعی فارسی
تابلو دکوراتیو
حفاظ شاخ گوزنی
درب آکاردئونی
درب فرفورژه
حفاظ پنجره
لابراتوار نورقائم


ایران الکتریک - تست هاي ترانس قدرت s

تست هاي ترانس قدرت

دسته بندی : تست هاي ترانس قدرت,

ترانس هاي قدر ت در كارخانه سازنده تست اساسي شده و با ولتاژ هاي در حد نامي و بيشتر و جريانهاي بزرگ، تست ميشوند اما پس از حمل ترانس به مقصد جهت بررسي و تائيد صحت عملكرد ترانس و نداشتن هر نوع عيب در زمان بهره برداري ، تستهايي بروي آن در محل (پست )با وسايل اندازه گيري دقيق اما قابل حمل ونقل انجام مي شود كه به اختصار در زير آمده است:



1- تست نسبت تبديل  RATIO)
2- تست پيوستگي تپ چنجر: (
TAP CONTINUE)
3- تست مقاومت عايقي : (
MEGGER)
4- تست جريان بي باري : (
NO_LOAD)
5- تست شار مغناطيسي :
flow))
6- تست گروه برداري : (
VECTOR GROUP)
7- تست اتصال كوتاه : (
SHORT CIRCUIT)
8- تست مقاومت اهمي : (
RESISTANCE)
9- تست تانژانت دلتا : (TAN
- DELTA)


- تست نسبت تبديل : (RATIO) در اين تست با دادن ولتاژ به اوليه يا ثانويه ترانس ، ولتاژ طرف مقابل را به دقت اندازه گيري مي كنند.در ترانسهاي قدرت كاهنده معمولا طرف اوليه را ولتاژ 380 ولت مي دهند و در ثانويه ولتاژ بين 110 تا 180( در تراسهاي 20/63 كيلو ولت )بسته به ترانس و تپ هاي آن اندازه گيري خواهد شد.
 
2- تست پيوستگي تپ چنجر: (TAP CONTINUE)در اين تست به اوليه ولتاژ 380 داده و در طرف ثانويه ولت مترهاي آنالوگ دقيق قرار داده و در زمان تغيير تپ ها انحراف عقربه در هر سه فاز را بررسي كرده تا بقول معروف عقربه پس نزند . در زمان تغيير تپ ميبايست به ترتيب زير عمل نمود. 1-2....1-2-3....2-3-4....3-4-5 و... يعني يك پله پائين ودو پله بالا (در روند افزايشي تپ )

 3- تست مقاومت عايقي : (MEGGER)اين تست را به كمك دستگاه ميگر انجام مي دهند و در زمانهاي 15 ثانيه و60 ثانيه و5 دقيقه و 10 دقيقه اندازه گيري ميكنند. اندازه گيري به قرار زير است:LV/HV HV +E/LVLV+E/HVدر اين تست سرهاي اوليه اتصال كوتاه ميشود و همينطور در ثانويه. (بهتر است در مرحله اول انجام شود)
 
4- تست جريان بي باري : (NO_LOAD) در اين تست با دادن ولتاژ به اوليه و در صورتي كه ثانويه مدار باز است جريان آنرا با آمپر متر دقيق اندازه گيري مي كنيم . براي ثانويه هم به همين منوال است . در اتصال ستاره نسبت آمپر هاي سه فاز 1-0.8-1 و در اتصال مثلث 1-1-1.3 است.

 
5- تست شار مغناطيسي: flow))در اين تست با دادن ولتاژ تك فاز به سر هاي هر فاز و نول (در اتصال ستاره ) جريان هر فاز را اندازه گيري و ولتاژ سيم پيچ طرف مقابل را مي خوانيم.

 
6- تست گروه برداري: (VECTOR GROUP)در اين تست سرهاي مشابه ،در يك فاز را اتصال كوتاه كرده (مثلا U-u) و ولتاژ سه فاز را تزريق ميكنيم و ولتاژ را براي تماي سرها نسبت به هم ميخوانيم.


7- تست اتصال كوتاه: (SHORT CIRCUIT)اين تست را با اتصال كوتاه كردن در ثانويه انجام ميدهيم و جريان در اوليه و ثانويه را پس از وصل ولتاژ 380 به اوليه قرائت و ثبت ميكنيم.
 
8- تست مقاومت اهمي: (RESISTANCE)در اين تست ولتاژ دي سي (مثلا 12 ولت ) را به سرهاي هر فاز با سر نول در اتصال ستاره و هر دو فاز در اتصال مثلث تزريق كرده و جريان عبوري را اندازه گيري ميكنيم.(اين تست بهتر است در آخرين مرحله انجام گيرد)

 
9- تست تانژانت دلتا: (TAN- DELTA)در اين تست با دستگاه مخصوص اين تست حالتهاي مختلف در ترانس را ميشود بررسي نمود و ظرفيت خازني بين هر نقطه از ترانس را اندازه گيري كرد.


برچسب‌ها :
نویسنده: یونس غلامی | نسخه قابل چاپ | 1391/10/27 - 16:21 | 1 2 3 4 5 | اشتراک گذاری :

آخرین مطالب

محبوب ترین مطالب

موضوعات

آمار وبلاگ

کد های کاربر